מטריקס היא אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, ופיתחה מוצרים רבים בתחום הטכנולוגיה שמובילים את השוק הישראלי והעולמי. מדובר במוצרים המתקדמים ביותר שמעניקים מענה לצרכים ייעודיים בשוק, ובפרט לחברות שנזקקו למערכות מתקדמות שיותאמו בעבורן. במאמר הבא נציג 3 דוגמאות למערכות שפיתחה מטריקס.

מערכת ה- ERP של תפנית

חברת הטכנולוגיה "מטריקס" פיתחה את מערכת ERP של תפנית, מערכת לניהול משאבים עבור ארגונים וחברות, אשר מציגה את חזית הטכנולוגיה בתחום מערכות ה-ERP. המערכת מותאמת לשורת מגזרים עסקיים ספציפיים, כולל יבואני רכב, אשראי חוץ בנקאי, גופים העוסקים בנכסים ונדל”ן מניב, מוסדות אקדמיה ומלכ”רים וכן בתי דיור מוגן, ועוד. מערכת ה-ERP של תפנית מפותחת ומשתכללת באופן מתמשך, בהתאם לדרישות השוק המקומי ולידע המצטבר הרב של מטריקס בתחום ה-ERP. מדובר במערכת שמעניקה מענה ייעודי למגזרים הספציפיים האלו, ומותאמת לתהליכים העסקיים המקובלים בהם.

3 מערכות מתקדמות שפיתחה מטריקס - החברה המובילה בתחום שירותי הטכנולוגיה בארץ ובעולם

מערכת לניהול משבר הקורונה בבתי חולים

בעקבות משבר הקורונה, גם מערכות הטכנולוגיה השונות של הגופים אשר עוסקים בכך נדרשו להתעדכן ולהשתפר. על רקע זה, מטריקס פיתחה עבור קופת חולים מאוחדת פתרון חדשני, שעונה על כל הדרישות ומותאם להנחיות ולנהלים השונים (כולל התמודדות עם שינויים עתידיים בנהלים). המערכת החדשה משרתת באופן שוטף היקף של כ-1,000 עובדים בקופה. בהקשר הקורונה, היא מספקת לצוותים תמונת מצב של המטופלים, אשר מתעדכנת בזמן אמת. המערכת מסייעת לנהל את המצב במוקדי הטיפול השונים, כולל מתן תמונת מצב לגבי עומסים חריגים. היא מסייעת גם לנהל מוקדי התפרצות של המחלה. לגבי כל מטופל, המערכת של מטריקס מאפשר בין השאר לנהל ולעקוב אחר הליך קליטתו כמטופל, תוצאות שיחה ראשונית איתו בקבלתו, הפניה בהמשך ככל שהוחלט על כך (בין אם זה אשפוז בית, מלונית או בית חולים), מעקב אחר תוצאות של בדיקות קורונה אשר נעשות למטופל, מעקב אחר התסמינים השונים שלו וכן מעקב אחר הטיפול שמגישים גורמים שונים בצוות הרפואי.

ברמה הטכנית, מדובר על מערכת CRM מסוג Microsoft Dynamics 365, אשר מטריקס התאימה לדרישות העדכניות של קופת חולים מאוחדת. הכול כמובן, תוך התאמה להנחיות הרלוונטיות של משרד הבריאות. למערכת ישנם ממשקים שונים מול גורמי חוץ מסייעים, דוגמת משרד הבריאות, פיקוד העורף ומד"א. כך גם לגבי עבודה, מול מערכות מחשוב נוספות של קופת חולים מאוחדת.

CRM למיטב דש

חברת מיטב דש משתמשת במערכת CRM אשר פיתחה עבורה מטריקס, תוך שילוב המערכות הנפרדות במקור, של חברת מיטב וחברת דש (אשר מוזגו). בתור בית השקעות בולט וגדול במיוחד, ניהול יעיל של קשרי הלקוחות (Customer Relationship Management) במיטב דש מהווה אתגר משמעותי. כאשר מדובר על מיזוג מידע ותהליכי עבודה של שתי חברות בולטות, הדבר ללא ספק מוסיף לכך מידת מורכבות לא קטנה. פרויקט פיתוח והטמעת הפתרון עבור מיטב דש, היה בסדר גודל תואם לכך – הוא לקח כשנה ועלה מיליון וחצי ש"ח. המערכת החדשה כוללת תכונות מתקדמות שונות, דוגמת ארכוב אוטומטי, יכולות מתוחכמות של תקשורת בין החברה לבין לקוחותיה ומשלוח מסמכים שונים ללקוח היישר מהמערכת. ברמה בסיסית יותר, היא כוללת כמובן תכונות גנריות של מערכות CRM, דוגמת ריכוז פרטי הלקוחות באופן אחיד ונוח לשימוש.

לסיכום

מדובר רק בחלק מהדוגמאות לפיתוחים הרבים של מטריקס, שמובילה את חזית הטכנולוגיה בישראל ובעולם ומספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לחברות, ארגונים ולקוחות נוספים.