לשפר את הרגלי השינה

זה לא סוד שעובדי הייטק מצויים בלחץ שמשפיע מאוד על היכולת לתפקד במהלך יום העבודה אבל לא רק, אלא גם בחדר השינה. כיצד תוכלו כעובדים לשפר את הרגלי השינה ובהתאם לכך גם לתפקד בצורה מיטבית בעבודה ובחייכם הפרטיים? להלן סקירה מיוחדת.

הרגלים קטנים שיובילו לשינוי גדול: כך תוכלו לשפר את הרגלי השינה באופן קל ופשוט

קצב החיים הקדחתני נותן את אותותיו לא רק ביכולת שלנו לתפקד באופן מיטבי בעבודה אלא גם בחיים הפרטיים. עובדים שמצויים בעומס בעובדה מדווחים על קושי להירדם כמו גם לחץ וחרדה הולכים וגוברים, בייחוד כאשר נמצאים בסביבה תחרותית כמו בשוק ההייטק. למרות התנאים המצוינים וקצב ההתקדמות המואץ בסולם הדרגות גובה מחיר כאשר היכולת להתרכז ולשמור על ערנות גבוהה פוחת בעקבות שינה שאינה רציפה. נוסיף לכך את העובדה כי כעובדי הייטק נאלצים לעבוד שעות רבות ולעיתים גם בשעות הלילה, ולכן ישנו קושי ממשי לסגל הרגלי שינה נכונים. בכדי לסייע לכם לשפר את הרגלי השינה, להלן מספר טיפים אותם תוכלו ליישם בחיי היום יום:

רכישת מזרן אורטופדי

למרות שרבים מעובדי הייטק כמעט ולא נמצאים בבית, חדר השינה הוא עדיין חדר מרכזי בו אנו שוהים לא מעט זמן. בשל כך, חשוב לבחון את המזרן הקיים, מתוך מטרה לספק סביבת שינה נעימה אך גם בטוחה. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לחסוך זמן ולבחור מתוך מבחר של מזרנים בהתאמה אישית דרך האינטרנט, כל זאת מתוך מטרה לבחור בסופו של דבר במזרן אורטופדי המעניק תמיכה מלאה לטובת שינה עמוקה.

ויתור על שנ"צ

למרות שבחלק גדול מהמשרדים מעניקים לעובדים אפשרות לצאת למנוחה או לנוח באחד מהחדרים, רצוי להימנע מכך מאחר ושנת צהרים עלולה להוביל ללקיחה של שעות שינה מהלילה. העדיפו להגביל את התנומה לזמן קצר, 20 דק' לכל היותר ובמידת האפשר העדיפו להיכנס למיטה אך ורק כאשר אתם עייפים ולא ממשיכים בשגרת העבודה גם בתוך המיטה.

אימונים

שגרה ספורטיבית טובה לבריאות, אבל האם ידעתם כי היא גם טובה לשינה שלכם? מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי אימן גופני מפחית את המתח והחרדה אך גם מסייע לגוף להתכונן לקראת השינה, זאת במידה ומבצעים את הפעילות הגופנית כשלוש שעות לפני שמעוניינים להירדם. העדיפו להתאמן בשעות אחר הצהריים ולא לדחות את האימון לשעות הלילה, מתוך מטרה לסגל שגרת שינה טובה המבוססת על פעילות גופנית סדירה לצד ניהול לו"ז המאפשר להיכנס למיטה ולהירדם.

החשכת החדר

היכולת להירדם בצורה מהירה תלויה לא רק בכם אלא גם בתנאי הסביבה. העדיפו להחשיך את החדר ולהימנע משימוש במכשירים פולטי אור לבן כמו מכשיר הפלאפון, לפטופ וטלוויזיה. בנוסף, שימו לב כי החדר שלכם צריך להיות מתוכנן בצורה מיטבית מבחינת שליטה על כמויות האור ועל כן העדיפו להשתמש בווילונות עם החשכה מלאה לצד שימוש בכיסוי עיניים, במידת הצורך. חשוב מאוד לדאוג גם לבידוד מפני רעש – אם אתם מרגישים כי הרעש שנכנס לחדר הוא חזק מדי, זה הזמן לבחון אפשרות לשיפוץ קטן בדמות החלפה של הזכוכית בזכוכית מחוסנת אשר יכולה להפחית באופן משמעותי את הרעש שנכנס לחדר.

לסיכום, היכולת שלכם כאנשי הייטק לשפר את הרגלי השינה קיימת, אך תלויה רק בכם. התמקדו בעיצוב מחדש של החדר מבחינת תאורה, בחירת טקסטיל איכותי כמו מצעים נושמים וכן העדיפו להשקיע במזרן וכריות איכותיים ואורטופדיים שיספקו לכם את התמיכה המלאה לשינה עמוקה.