לחנות מקוונת יש מגוון רחב של יתרונות, ואין ספק שראינו זאת במהלך השנה האחרונה, מאז שהתפרץ נגיף קורונה בישראל. היתרון המובהק הוא שניתן להמשיך את פעילות העסק ולמכור מוצרים, גם מבלי לנהל חנות פיזית, ומבלי לצאת מהבית.

נוסף על כך, העלויות של חנויות מקוונת נתפסות כזולות יותר לטווח הארוך, זאת בשל העובדה שעבור חנות פיזית יש לשלם ארנונה, חשבונות חשמל ושכירות, ואילו עבור חנות מקוונת יש לשלם עבור אחסון האתר (מקביל לשכירות), דומיין ותפעול שוטף של האתר. כמו כן, כמות העובדים שתצטרכו עבור חנות פיזית, שונה מכמות העובדים הנחוצה לחנות ווירטואלית – כך שלאור כל אלה, אין ספק שמדובר בתהליך משתלם ונחוץ לעסקים רבים.

כמו כל עסק לגיטימי בישראל

כשמקימים חנות מקוונת, יש לדאוג לכמה אלמנטים מבעוד מועד. ראשית, יש להסדיר את כל הפן הבירוקרטי מול הרשויות (כמו בכל עסק לגיטימי בישראל). מלבד זאת, יש לבחור את הפלטפורמה שדרכה תבנו את האתר, ואת אנשי המקצוע שילוו אתכם, ועל כך נפרט בהמשך. יתרה מזאת, על מנת שתוכלו לבצע את המכירות באמצעות הרשת, יש לברר על שירות מקצועי של סליקת כרטיסי אשראי, זאת כדי שתוכלו לגבות תשלום מהלקוחות שלכם במעמד הרכישה (ולא להתעסק עם העברות כספים בנקאיות או תשלומים באמצעות אפליקציה, מה גם שזה לא מקצועי וידרוש מכם ניהול שוטף ומיותר). אגב, כדאי מאוד לתת מענה גם למי שמבקש לשלם באמצעות פייפאל באתר.

שימו לב שיש לשלוח למייל של הלקוח חשבונית דיגיטלית עבור כל עסקה (בהחלט ניתן לשלוח חשבונית פיזית עם קבלת המשלוח, אבל חשוב לספק העתק גם במעמד הרכישה). אם כמות העסקאות שלכם גדולה – עבדו רק עם חשבוניות דיגיטליות. זה אוטומטי, וזה הרבה יותר נוח ויעיל (אגב, זה מעולה גם לעסקים קטנים ולכמות עסקאות קטנה יחסית).

המדריך המלא לניהול חנות מקוונת מצליחה

אז מאיפה מתחילים?

טוב ששאלתם. כדי להקים אתר אתם צריכים דומיין וחברת אחסון. חשוב לבחור חברה טובה לאחסון אתרים, משום שאחסון של חנות מקוונת שונה מאחסון אתר קטן, בין היתר, כי אתם לא רוצים שהאתר יהיה איטי או ייתקע במהלך הגלישה (ולו כדי שלא תאבדו לקוחות).

לאחר מכן, יש לבחור את הפלטפורמה שעליה תרצו לבנות את האתר. יש מגוון רחב של פלטפורמות, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, חלקן עם קוד פתוח וחלקם בקוד סגור. אנחנו ממליצים לבנות אתר באמצעות וורדפרס, ולהיעזר באלמנטור פרו על מנת לעצב אותו. בחרו אנשי מקצוע שמתמחים בבניית אתרים ועיצובם, כשכדאי לבקש לראות עבודות קודמות, על מנת להבין אם אתם מתחברים לעיצוב או לא (וכמובן לחפש אחר חוות דעת וביקורות. זה לא פחות חשוב).

אגב, כחלק מתהליך ניהול הסיכונים שבהקמת חנות מקוונת, כדאי לברר על תוכנית התאוששות מאסון, ולו כי מדובר במוצר שעשוי לסייע לכם להתאושש ממשברים בפן הטכנולוגי של העסק. וכשיש חנות מקוונת – זה בהחלט משהו שלא כדאי להקל ראש לגביו.

אפיון נכון של החנות

הכל טמון באפיון החנות. ברגע שתאפיינו חנות מקוונת על הצד הטוב ביותר, עם חוויית משתמש טובה, זמני טעינה מעולים ועם נגישות לבעלי מוגבלויות – הסיכויים שלכם עולים. משום שאתר שלא עומד בסטנדרטים הללו, עשוי להיות אתר בעל אחוזי נטישה גבוהים יחסית.

התאימו את האתר לצרכי SEO

תרצו להופיע במיקומים גבוהים במנוע החיפוש? בוודאי שכן. לשם כך, יש להתחיל את פעילות קידום האתרים (SEO) עוד במהלך בניית האתר, כשיש לבצע אופטימיזציה לאתר גם מבחינת התוכן וגם מבחינה טכנית. קידום אתרים מתבצע באופן שוטף גם לאחר שהאתר עולה לאוויר.

בהצלחה.