שירותי מזכירות לסטארט אפ

עומדים לקפוץ למים העמוקים ולהקים את הסטארט אפ שתמיד חלמתם עליו? שיהיה בשעה טובה ובהצלחה. אנחנו בטוחים שעומדות בפניכם בשלב הזה לא מעט משימות מורכבות ומאתגרות ואתם כבר בטח מודעים היטב לעובדה שבחירה במסלול הזה תחייב אתכם להשקיע הרבה מאד זמן ומאמץ. יחד עם זאת ואפילו לאור האתגרים הרבים, חשוב לדעת שיש דרכים שונות להקל על העומס ולהפוך את התהליך להרבה יותר יעיל, עם פוטנציאל גבוה יותר להצלחה. אחת הדרכים הללו היא בחירה בשירותי מזכירות מקצועיים. למה בכלל צריך שירותי מזכירות כאלו בעסק ואיך בוחרים אותם באופן מושכל? הנה כל הדברים שחשוב שתדעו בנושא הזה.

למה בכלל צריך שירותי מזכירות בסטראט אפ?

נכון, שירותי מזכירות זה לא משהו שהתחיל בהייטק ובסטארט אפים, אבל נראה שדווקא במקרה הזה מדובר בשירות אידיאלי. ראשית, שירותי מזכירות עוזרים לסדר את הלו"ז והמשימות של כלל העובדים, וזה קריטי ככל שהעסק גדל ומתפתח. באמצעות השירותים הללו ניתן לקבוע פגישות עם משקיעים, שותפים עסקיים, יועצים וכן הלאה, ביעילות ועם סנכרון מושלם של היומן. לבסוף, חשוב להבין כי בעזרת מזכירה בסטארט אפ, משימות חשובות לא יפלו בין הכיסאות וישכחו במהלך העבודה וזה חשוב כמובן בכל עסק, אבל במיוחד במיזם עסקי שכזה בתחילת דרכו. אז איך בוחרים את השירות המתאים? הנה שתי אופציות ששווה לקחת בחשבון.

שירותי מזכירות במיקור חוץ

מיקור חוץ זו למעשה האפשרות לקבל שירות שהסטארט אפ צריך ממקור חיצוני וכך למעשה משלמים רק עליו. ניקח למשל את חברת משרד אונליין שמציעה בין היתר שירותי מזכירות במיקור כדוגמה.

כאשר בוחרים בשירותים שלהם, ניתן לשלם בדיוק על שעות העבודה של המזכירה. מדובר למעשה במזכירה מרחוק שתלמד את הסטארט אפ לעומק, תכיר את כלל העובדים, את נהלי העבודה, את המשימות השונות ואת המטרות והיעדים של העסק. מכאן המזכירה תבצע מענה שוטף לטלפונים ותקשר את השיחות לגורמים הרלוונטיים, תדאג לקביעת פגישות ועדכון שלהן ביומן, תוודא שהמשימות בכל שבוע מתבצעות ותדאג לתזכר ולדחוף היכן שנחוצה השלמה ולמעשה תיתן מענה לוגיסטי שלם לסטראט אפ.

היתרון הגדול כאן הוא שאין צורך להעסיק עובד או עובדת במיוחד לצורך התפקיד הזה, אין צורך בתשלומי ביטוח לאומי, מס והוצאות נלוות ומשלמים אך ורק על השירות הספציפי שניתן. למי זה מתאים? סטארט אפים בתחילת דרכם וכאלה המעוניינים לחסוך בהוצאות כוח אדם ועדיין להנות משירותי מזכירות מתקדמים.

שירותי מזכירות פנימיים

האפשרות השנייה היא האפשרות הקלאסית כביכול והמוכרת יותר של העסקת עובד או עובדת לתפקיד המזכירות. כאן מדובר בעניין מעט מורכב שכן יש לערוך ראיונות ולפעמים זה לא כל כך פשוט למצוא את האדם המתאים לתפקיד. מכאן כמובן יש צורך בהכשרה של אותו אדם לתפקיד וחשוב להכיר לו את האופי של החברה לעומק. כמובן שצריך לקחת בחשבון שמדובר בעובד שצריך לשלם לו משכורת עם כל ההוצאות הנלוות ולפעמים בתחילת הדרך, יש אמנם הרבה עבודה, אבל לפעמים לא מספיק על מנת לאפשר משרה מלאה.

אם כבר יש לכם סטארט אפ ותיק עם תזרים מזומנים קבוע ואם יש לכם עובדים חסרי מעש, זו יכולה להיות אופציה לא רעה ושווה לשקול להשאיר את המשימה הזאת בידיים שלכם.

לבסוף, שווה לזכור שמיקור חוץ זה משהו שתמיד אפשר לנסות ולהפסיק אם זה לא מתאים וזה יותר פשוט מלפטר עובד. על כן אנו ממליצים לנסות את האפיק הזה תחילה. בהצלחה!