שירות מרכזיה וירטואלית

השנה האחרונה הייתה לא פשוטה עבור בעלי עסקים רבים, בין היתר גם חברות הייטק וסטארט אפ. המציאות החדשה הובילה רבים לסגור את שעריהם, ולנסות למצוא פתרונות חלופיים שיאפשרו להחזיק את העסק באוויר. חוסר מעש אמנם נראה לא מזיק, אבל זה בהחלט עשוי לפגוע באופן עתידי בעסק, ולכן חשוב לפעול בהקדם על מנת להפוך את המשבר להזדמנות. מאמר חשוב בנושא.

מודל עסקי חדש

האם אתם יכולים ליצור מודל עסקי חדש שתואם את רוח התקופה? האם יש לכם אפשרות לעבור למכור שירותים ומוצרים באונליין? ובכן, בהחלט כדאי להשקיע בזה מחשבה ולנסות להבין כיצד ניתן למנף את המצב לטובת העסק.

במסגרת בניית מודל עסקי חדש, קחו בחשבון שיש לבנות תוכנית עסקית חדשה (ומותאמת להכנסות שעתידות להגיע בזמן המשבר), לייצר אסטרטגיה שיווקית שונה ולהיעזר בשירותים חדשים שיוכלו לסייע לכם לייעל תהליכים ולהיפטר מכל גזלני הזמן של העסק. למשל, לעבור לשירות מרכזיה וירטואלית, להיעזר במקדם אתרים לקידום האתר העסקי שלכם, לעבוד מול מערכת CRM  לניהול לקוחות וכו'.

יש לאן לשאוף?

כל תחום עיסוק הוא עולם ומלואו, ולכן תמיד יש לאן להתרחב ומה ללמוד. בכך, תוכלו להרחיב את השירותים שלכם ולספק שירותים חדשים שיותאמו למציאות החדשה. למשל, אם יש לכם אפליקציה לתכנון חתונה, תוכלו למכור פגישות ייעוץ מותאמות לחתונות קורונה, ואפילו ליצור שיתופי פעולה עם ספקים נבחרים (ובכך להעניק ללקוחות מחירים טובים יותר, ואתם תרוויחו את עלויות התיווך). דוגמה נוספת? אם אתם יזמים בתחום האמנות, מעבירים סדנאות יצירה פרונטליות ומתפרנסים מהמפגשים הפיזיים – תוכלו ליצור סדנה מקוונת שכוללת משלוח של כל חומרי היצירה הנחוצים עד לבית הלקוח, או לחלופין ערכות יצירה להכנה ביתית.

בשורה התחתונה, תתאימו את השירותים והמוצרים שלכם לתקופה. אם אתם מוכרים מוצרים ועדיין לא הקמתם חנות מקוונת – עשו זאת. אם יש לכם אפשרות להעביר פגישות ייעוץ פרונטליות למרחב הדיגיטלי – עשו זאת.

אין ספק כי אתגרים טכנולוגיים רבים עתידים ללוות אותנו בעשור הקרוב, לא רק בגלל התפרצות הקורונה, אלא גם בשל התקדמות הטכנולוגיה והמעבר לאוטומציה. נסו לחשוב כיצד תוכלו לנצל את ההתחדשות הטכנולוגית לטובת העסק הפרטי שלכם.

ניהול החשבונות של העסק

אם עד היום לא הייתם מעורבים בכל הנוגע לניהול החשבונות של העסק והיה מי שעשה זאת בעבורכם, ובכן, ימי הקורונה מהווים הזדמנות מצוינת ללמוד לעומק את התחום הפיננסי – מה שעשוי לסייע לכם לקבל מסקנות עתידיות ולשפר את ההכנסות שלכם. נסו להבין היכן ניתן לחסוך, והאם אתם מקבלים את כל המענקים שמגיעים לכם מהמדינה. הימים הללו, בהם כמעט ואין עבודה, הם זמן נהדר ללמוד על הפן הכלכלי של העסק על מנת לשפר אותו לשנים הבאות.

זה הזמן להשקיע בשיווק!

זה אולי נשמע לכם מוזר, אבל חשוב שלא להיעלם מהרדאר ולהמשיך לשווק את העסק באופן שתואם את התקופה. אם יש לכם אפשרות להעניק ערך חינמי ללקוחות (כמו מאמרי תוכן מקצועיים, קבצים דיגיטליים חינמיים וכו') – אל תהססו. זו דרך מעולה לשמור על העוקבים שלכם קרוב, ודרך מצוינת לגייס לקוחות חדשים לעתיד.

 

זה נכון, תקופת הקורונה לא פשוטה עבור בעלי עסקים – לא משנה באיזה תחום מדובר. ועם זאת, בהחלט ניתן למצוא את הדרך האידיאלית ביותר למנף את העסק ולייצר הזדמנות עסקית חדשה מתוך המשבר.

בהצלחה.